Language:   Change:  Move to:
Profile: Bahman SALIHNIA
Assistant Coach
بهمن صالح نیا در 20اسفند 1317 در محله سامانسر به دنیا آمد، تحصیلات خود را تا قبل از دانشسرا در مدارس پروین ، سنایی و دبیرستان دریابیگی دنبال کرده و با شرکت در مسابقات آموزشگاهی که به صورت المپیاد کشوری برگزار می شد به دانشسرای تربیت بدنی تهران راه یافت او عضو تیم آموزشگاهی بندر انزلی بود که مربیگری آن را عهده جبار صمدی بر عهده داشت . تیم پس از قهرمانی در استان به عنوان نماینده استان گیلان راهی مسابقات تبریز شد ، مسابقاتی که باعث آشنایی او با مرحوم دهداری کاپیتان مسجد سلیمان و همچنین پذیرفته شدش در دانشسرا و به توصیه مرحوم آزاد سرپرست تیم دانشسرا شد. بعد از اتمام دانشسرا به انزلی آمد و معلم مدارس شد و بعنوان جوان ترین عضو تیم منتخب انزلی کمک مربی تیم هم بود

بهمن صالح نیا همچنین در سال 72 مربیگری تیم ملی جوانان ایران را بر عهده داشته است.

در سال 1348 ، بهمن صالح نیا دبیر ورزش مدارس شهر بندر انزلی عده ای جوان را به دور خود جمع کرد و پایه های تشکیل تیم ملوان بندرانزلی را ریخت. مدتی بعد نیروی دریای این تیم را تحت پوشش خود گرفت. صالح نیا که می توان او را بنیانگذار ملوان دانست، در سال 52 خودش سکان هدایت تیم ملوان را بر عهده گرفت و تا سال 77 یکسره هدایت این تیم را بر عهده داشت. آخرین ثمره حضور او صعود ملوان به لیگ برتر بود. در 31 سال اخیر به جز صالح نیا فقط محمد احمد زاده و نصرت ایراندوست سرمربی ملوان بندر انزلی بوده اند. ملوانی ها تا سال 70 در مسابقات مختلف لیگ کشور همواره بهترین تیم شهرستانی بوده اند.

گفتگو با مربی که آموزگار سه نسل از فوتبالیستهای شهرمان است سفر به تاریخ فوتبال انزلی است ، تاریخی که از بازیهای محلات انزلی شروع می شود و به ملوان نیروی دریایی بندرانزلی ختم می شود.

بهمن صالح نیا ، نامی است که شاگردانش هنوز هنگام نام بردن از او با احترام یادش می کنند.بهمن صالح نیا در 20اسفند 1317 در محله سامانسر به دنیا آمده است، تحصیلات خود را تا قبل از دانشسرا در مدارس پروین ، سنایی و دبیرستان دریابیگی دنبال کرده و با شرکت در مسابقات آموزشگاهی که به صورت المپیاد کشوری برگزار می شد به دانشسرای تربیت بدنی تهران راه می یابد :
Club:
Malavan

D.O.B:
11.Mar.1939

Born:
Bandar Anzali

Height:
186 cm

Weight:
79 Kg

International Debut:
Pakistan 17-Jan-74

Position:
Defender

Age:
85

Change player:
Created by www.teammelli.com . All rights reserved © 2009 Team Melli Website - Updated Jan. 2021