Language:   Change:  Move to:
18.April.2012 at 19:00
Friendly
Azadi Stadium , Tehran
Attendance : 250
Referee:
Opponent Confederation: CAF
Iran 2 - 0 Mauritania
Friendly-match

Goalscorers
Abolghasim DEHNAVI (31)
Karim ANSARIFARD (33)
None
Opening Line-up
Mohsen FROUZAN
Hossein MAHINI
Shojaa KHALILZADEH
AmirHossein SADEGHI
Abolghasim DEHNAVI
Ghassim HADDADIFAR
Yaghoub KARIMI
Ehsan HAJSAFI
Mohammad GHOLAMI
Karim ANSARIFARD
Milad ZENIDPOUR
Bench
Shehab GORDAN
Hamed LAK
Milad FAKHERIDINI
Akbar SADEGHI
Ebrahim KARIMI
Mohsen MOSALMAN
Payam SADEGHIAN
Reza HAGHIGHI
Pejman NOURI
Mohammad Ghazi NAJAFABADI
Ahmad HASSANZADEH
Substitutions
None. None
Yellow cards
None. None
Red cards
None. None
Match report
Coaches
Iran: Carlos Queiroz (POR)

NOT International

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان مینی کمپ آماده‌سازی‌اش که از روز شنبه آغاز شده بود، امروز چهارشنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی موریتانی، تیم 202 فیفا، رفت. این بازی که در حضور نزدیک به 250 تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در پایان به برتری 2 بر صفر شاگردان جوان کارلوس کی‌روش انجامید.

تیم ملی در این بازی با دو ترکیب متفاوت به میدان رفت که ترکیب نیمه نخست تهاجمی‌تر و البته با تجربه‌تر بود. در 15 دقیقه ابتدایی نیمه نخست، تیم ملی کشورمان توسط غلامی و انصاریفرد چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد، این درحالی بود که تیم موریتانی هم در دقیقه 11 به یک موقعیت گل رسید که محسن فروزان موفق به مهار این موقعیت شد.

تیم ملی کشورمان که ابتکار عمل را در دست داشت، در دقیقه 31 توسط قاسم دهنوی به گل رسید این بازیکن توپ ارسالی توسط احسان حاج صفی از جناح چپ را با فرصت طلبی تبدیل به گل کرد و تیم ایران را جلو انداخت. دو دقیقه پس از به ثمر رسیدن این گل، این‌بار یعقوب کریمی از جناج چپ توپی را برای کریم انصاریفرد فرستاد که این مهاجم با بغل پا توپ را تبدیل به گل دوم ایران کرد.

بازی با برتری 2 بر صفر تیم ملی ایران سپری می‌شد که در دقیقه 41 روی اشتباه امیرحسین صادقی، شیخ وولانی مهاجم تیم موریتانی با دروازه‌بان تیم ملی تک به تک شد اما بازهم این فروزان بود که دروازه خود را نجات داد.

پس از آنکه تیم ملی نیمه نخست را با برتری 2 بر صفر به پایان رساند، کارلوس کی‌روش در نیمه دوم کلا ترکیب تیم ایران را دستخوش تغییر قرار داد. در این نیمه هم ابتکار عمل در اختیار تیم ملی کشورمان بود اما دروازه دو تیم باز نشد.

مهمترین اتفاقات این نیمه ضربات پنالتی بود که دو تیم در دقایق 65 و 81 از دست دادند. ابتدا در دقیقه 64 میلاد فخرالدینی مرتکب خطای پنالتی شد که شهاب گردان ضربه پنالتی محمد یعقوب را مهار کرد. در دقیقه 81 نیز پیام صادقیان مدافعان تیم موریتانی را وادار به خطای پنالتی کرد که اینبار محمد قاضی ضربه پنالتی را به تیر افقی دروازه کوبید.

از دیگر اتفاقات مهم مسابقه که 15 دقیقه پایانی آن زیر بارش شدید باران برگزار شد، مصدومیت احمد حسن‌زاده بود که باعث شد تیم ایران 13 دقیقه پایانی را 10 نفره به بازی ادامه دهد. این اتفاق به این خاطر صورت گرفت که تیم کشورمان تمامی تعویض‌های خود را انجام داده بود و بازیکن تعویضی در اختیار نداشت.

در نهایت تیم ملی فوتبال کشورمان این بازی دوستانه را با برتری 2 بر صفر پشت سرگذاشت تا در روزی خاص که حتی دوربین‌های تلویزیونی هم حاضر به پخش زنده بازی نبودند، تنها گروهی از تماشاگران که بیشتر آنها دانش آموز بودند، شاهد پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش بودند.

ترکیب تیم ملی ایران در نیمه نخست: محسن فروزانی، احسان حاجی صفی(کاپیتان)، امیرحسین صادقی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، قاسم حدادی فر، میلاد زنیدپور، قاسم دهنوی، یعقوب کریمی، محمد غلامی و کریم انصاریفرد
ترکیب تیم ملی ایران در نیمه دوم: شهاب گردان(78- حامد لک)، میلاد فخرالدینی، سیامک کورشی، ابراهیم کریمی، پژمان نوری، اکبر صادقی، رضا حقیقی، محسن مسلمان، احمد حسن‌زاده، پیام صادقیان و محمد قاضی.
Created by www.teammelli.com . All rights reserved © 2009 Team Melli Website - Updated Jan. 2021